Frequenzgänge bei blurred edges – Amplituden II
Centro Sociale, Sternstr, 2
Improvisation mit und ohne Strom

Hector Rey: electronic devices
Gudinni Cortina: paper, wood, rotating surface and tone generator
Alexander Markvart: guitar
Roland Spieth: trumpet
Gunnar Lettow: prep. el. bass, electronics

Alexander Markvart ist eine der bemerkenswertesten Figuren in der russischen Improvisations- und Experimentalmusikszene. Der Trompeter Roland Spieth ist Mitglied des Forums Freie Musik Karlsruhe. Hector Rey aus Spanien nutzt unterschiedliche elektronische Gerätschaften zur Klangerzeugung, während der Mexikaner Gudinni Cortina Papier, Holz und rotierende Oberflächen für seine Klänge einsetzt. Gastgeber Gunnar Lettow verändert den Klang seines E-Basses mit Spießen, Pinseln, Klammern und Effektgeräten.

Alexander Markvart is a musician, member of theater projects and organizer of events and festivals. Born on January 5, 1987 in Kemerovo. At the moment he is notable figure on russian new improvised and experimental scene. Uses in many projects and performances a wide range of musical instruments: as quite common – piano, guitar, accordion, saxophone, trumpet, analog synthesizers, electric drums, flute, laptop, etc., and also various objects, wires, appliances, etc. Stylistically he works in a lot of musical genres from radical free improvisation, EAI, noise, hardcore, to well-structured projects, minimal techno and post-folk.

Héctor Rey is an improviser, composer, performer and former sculptor. His visual work has been exhibited in galleries and art spaces along the USA, Finland, Spain and elsewhere (SVA, Galleria Atski, Montehermoso Kulturunea, Windsor Kulturgintza). He has been awarded with several grants in institutions like Aalto University (Helsinki) and artist residencies in centers like the School of Visual Arts in New York City.
As a musician, he has played in festivals and venues throughout the USA, Mexico, Poland, the Czech Republic, Finland, France, Spain, Germany and elsewhere, including Labor Sonor, Personal-Collective, Quiet Cue, Altes Finanzamt, Quiet Cue, Dzialdov Gallery, Studio 8, Suomesta Galleria, Friv Move Zamek, In Sonora, Musica Ex-Machina, Zarata Fest, IBA concert Series, ¡Escucha! concert series, Skolska 28, Myymälä 2, Dom Umeni, Maticni Dum, Data, Le Caméléon, Jazar, Undermount, Arteleku and Larraskito to name just a few, working solo and performing regularly with others, holding long-lasting projects with musicians like Miguel A. García, Rishin Singh, Lali Barrière, Jorge Núñez, Andrew Fedorovitch, and having collaborated with many others like Antoine Beuger, Stefan Thut, Manfred Werder, Lo Wie, Seijiro Murayama, Birgit Ulher, Ilia Belorukov, Alex Brück, Aimée Theriot, Santiago Astaburuaga, Xavier Lopez, Daichi Yoshikawa, Felipe Araya, Piotr Tkacz, Patryk Lichota, Konrad Chyl, Hubert Wińczyk, Lauri Hyvärinen, Alexander Markvart, Andrew Fedorovitch, Oier Iruretagoiena, Shu Lea Cheang, Dominique Starck, Marianela León, Przemyslaw Kamiński, Agnieszka Kryst, Katarzyna Górczynska, Marta Romaszkan and many more.

Gudini Cortina is interested in exploring the fragile and vulnerable „momentum“ of situations, materials and sites. He works with sound and image and  lives in CDMX and in Hacienda Santa Bárbara in Tlaxcala, Mexico .His aesthetic approach looks for that vulnerable moment in which nothing is determined beforehand, “becoming fragile”. He presented hist work in numerous festivals and he organizes alongside with Rolando Hernandez the UMBRAL Series in Mexico.

Roland SpiethRoland Spieth, studierte Kunst im den 8o er Jahren an der Kunstakademie Karlsruhe und nahm Unterricht in klassischer Trompete. Seit 2000 ist er in verschiedenen frei improvisierenden Gruppen tätig, u.a. mit dem Trio Vopá (mit Axel Haller und Cornelius Veit), „Unfinished business“ u.a. mit Johannes Frisch, und ist auf verschiedenen CDs des Berliner Labels „schraum“ (u.a. mit Torsten Papenheim und Carl Ludwig Hübsch) vertreten. 2005 war er Gründungsmitglied der Musikerkooperative „Forum Freie Musik Karlsruhe“ und Organisator des alle 2 Jahre stattfindenden Karlsruher Festivals für improvisierte Musik.

Gunnar Lettow erweitert den Klang des E-Basses durch unterschiedliche Präparationen wie z.B. Spieße, Klammern und Pinsel sowie den Einsatz von Effektgeräten. Aktuelle Projekte die Duos mit Gary Rouzer (Alexandria, USA) und Korhan Erel (Laptop, Istanbul), sowie mit Robert Klammer (electronics, Hamburg). Er spielt regelmässig in ad-hoc-Besetzungen (u.a. mit Ernesto Rodrigues, Hermann Müntzing, Carl-Ludwig Hübsch, Nicolas Wiese, Ofer Bymel). Seit 2010 organisiert die Konzertreihe Frequenzgänge für improvisierte und experimentelle Musik in Hamburg.

supportet by museo de arte contemporanéo de oaxaca

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